Зробити стартовою   Контакти   Карта сайта
Агробізнес - український агропортал
       

Винороби Європи та США в кризу роблять ставку на алюмінієві банки

19 00:00:00.05.2009
Винороби Європи та США в кризу роблять ставку на алюмінієві банкиКомпанії, що розливають вино, сподіваються, що в кризу підвищиться попит на нову тару - алюмінієві банки. У Європі і США в них розливають дешеве вино, попит на яке останні роки зростає. Головні її переваги - порційно і можливість «пити на ходу». У Росії ця ніша зайнята пивом, і криза навряд чи зміла положення справ.

Вживання вина за традицією консервативно: напій вимагає приємній компанії - чи то друзі, протилежний стать, книга або радуючий очей антураж. Компанії, розливають вино, прагнуть - як і конкуренти - збільшити свою частку на алкогольному ринку. Зробити це можна за рахунок приросту масових продажів, і тут не останню роль відіграє упаковка.

Перш за вино і скляна тара у роздробі були невіддільні, зміст відповідало формі, у тому числі і з технологічних причин. Потім з'явилося вино в пакетах, що здешевити упаковку; експеримент вдався, попит на вино виріс. Але задовольнити його в повній мірі винороби вже не могли - стільки винограду на планеті просто не проводиться. Наступним кроком до масовості стало вино в алюмінієвих банках. Одночасно вино в масі своїй було замінено на винні напої - тобто купаж так званих виноматеріалів. Втім, деякі винороби прагнуть залити в банки те, що раніше розливають по пляшках.

Вигода виробникам

Розливати вино в баночна тару першими - як і у випадку з пивом - стали на Заході. "Подібне напрямок оформилася вже як мінімум років 5 тому. Варто відзначити, що, наприклад, у Штатах взагалі досить популярно недороге вино (так зване" двухдолларовое "). Є така тенденція і в європейських країнах.

Ідея виявилася з точки зору бізнесу вдалою. Нещодавно компанія Rexam, один з найбільших у світі виробників алюмінієвих банок, прозвітувала, що в минулому році продала світової виноробної промисловості 35 млн банок, проти 6 млн у 2006 році. І це не межа: в найближчі два роки продажу збільшаться до 100 млн, а в довгостроковій перспективі мова йде про споживання мільярда банок вина в рік, сподівається Джеон Ревесс, представник Rexam.

Головна перевага, на яку роблять ставку виробники, - масовість. Вино в банку можна пити "на ходу", що, очевидно, не може не покоробіть любителів цього напою. І тим не менш популярність суміші "елітарного змісту" з "народною формою" неухильно зростає. Минулого тижня Rexam випустила алюмінієві банки (250 мл) для розливу нового вина CanCan виробництва Guy Anderson Wines. Біле вино сорту Совіньйон з південно-заходу Франції стане першим продуктом в лінійці CanCan.

"Банки не замінять пляшки повністю, але існує багато ситуацій, коли пляшки недоречні, - говорить Джеон Ревесс. - Порційні банки - це саме те, у чому багато потребували, і поки виноробна промисловість не займалася цим сектором впритул". Мова в першу чергу йде про молоді: вона давно відчуває потребу у продукті, який можна брати з собою на пікніки і заходи типу музичних фестивалів, куди часто заборонено проносити скляні пляшки, вважає представник Rexam.

Для споживача алюмінієва банка в даному випадку ефективніше, зручніше і простіше у багатьох відношеннях - з точки зору компактності, мобільності, більш демократичного, сучасного іміджу, можливості одноразового вживання і так далі, зауважує Максим Клягин. Не в образу і виробник. Зручніше стає дистриб'юція - особливо в умовах російського роздрібного ринку: можна помітно розширити канали збуту, за рахунок невеликих торгових об'єктів, павільйонів, а також транспортування, утилізація.

Алюмінієві банки, які повністю піддаються переробці і вже через шістдесят днів вже можуть знову бути на полицях у вигляді нової тари, легше скла, вони не б'ються при падінні і менш небезпечні для навколишнього середовища,. А обсяг викидів вуглекислого газу, пов'язаних з транспортуванням банок з вином, вдвічі менше, ніж викиди від транспортування пляшок - головним чином, тому що вони легше і займають менше місця. З цієї ж причини в перерахунку на літр вино в банках на 17% дешевше вина в скляних пляшках.

Формальне зміст

Для споживача, втім, не все так райдужно. Масовий збут не може не позначитися на якості заливає в банки напою. Якісне вино все-таки рідкість, що обумовлює більш дорогу форму. Тут є і технологічні перепони. У алюмінієвої тари і серйозний недолік, який для багатьох цінителів вина перекреслює всі її гідності: вино в банку "не дихає", не розвивається, стало бути, така упаковка не дуже підходить для зберігання та витримки вин з потенціалом розвитку.

Ревесс в інтерв'ю зазначає, що він спостерігає зростання попиту на альтернативну тару з боку виробників і рітейлерів по мірі того, як споживачі у зв'язку з кризою купують менше вина і, крім того, частіше п'ють вдома, або в якихось інших місцях, ніж у пабах і барах. Ревесс говорить, що Великобританія опинилася в авангарді цієї тенденції, однак зараз він бачить зростаючий інтерес з боку австралійських та американських виробників.

Глава компанії Гай Андерсон, яка займається продажем вина сортів sauvignon blanc, rosé pinot grigio та ігристого prosecco, каже, що виробники вина в захваті від можливості освоїти нові ринки, а споживачі, усвідомивши плюси цієї упаковки, сприятимуть продажам, поширюючи інформацію далі.

У Росії своя традиція

У Росії рівень розвитку даного сегменту (вино в алюмінієвих банках, та й взагалі вино в тарі малої ємності 0,33) залишається порівняно низьким, що, мабуть, пов'язано як з особливостями попиту, так і з рівнем платоспроможності, а також, ймовірно, з відносно високою вартістю подібної технології, говорить Максим Клягин. У даному сегменті представлена невелика лінійка всього кількох виробників.

І в зв'язку з кризою навряд чи варто чекати зростання продажу вина в банках. По-перше, це не сама доступна за ціною продукція. А основний тренд на найближчий час - це зміщення платоспроможного попиту в низький та середній цінові сегменти. По-друге, активний висновок такої продукції передбачає суттєві інвестиції в технологію і просування, що на тлі дефіциту ліквідності малоймовірно, зауважує аналітик КК "Финам Менеджмент".

Набагато більшою популярністю користуються в РФ, з одного боку, слабоалкогольні коктейлі на основі винних матеріалів, з іншого - недорогі вина в картонних упаковках різної ємності. І зараз швидше просто спостерігатиметься перерозподіл попиту на користь дешевого вина, в тому числі, наприклад, в картонній упаковці.

Подібна продукція в основному орієнтується на досить молоду аудиторію, неконсерватівную у смаках і звичках споживання. Прямими конкурентами вина та винних напоїв у банках є пиво і практично всі слабоалкогольні коктейлі на, переважно, етилового спирту. Тобто конкуренція базується в основному на принципі одноразового споживання (что-то вроде ready to drink) та дистриб'юції, зауважує Максим Клягин. Щоправда, із застереженням, що для більшості коктейлів, на відміну від пива, необхідна ліцензія і є обмеження по стандартам торгових об'єктів.
Джерело:   akcyz.com.ua
РЕКЛАМА

РЕКЛАМА

РЕКЛАМА


© 2008 ПП «Гарант Агро». Усі права захищено.
Портал Агробізнес не несе відповідальності за зміст інформації, яку розміщують користувачі ресурсу.
При повному або частковому копіюванні матеріалів сайта, посилання на Agrobiznes.com.ua обов`язкове