Зробити стартовою   Контакти   Карта сайта
Агробізнес - український агропортал
       

Українські порти збільшили прибуток у 3,5 рази

07 15:29:00.07.2009
Українські порти збільшили прибуток у 3,5 разиМорські торгові порти України отримали за підсумками січня-травня 2009 року чистий прибуток у розмірі 873 млн. грн. Це в 3,5 рази більше, ніж за підсумками аналогічного періоду минулого року. Тоді чистий прибуток у них не перевищив 251 млн. грн.

Як відзначають у Міністерстві транспорту та зв'язку, такі вдалі для кризового часу результати пов'язані зі збільшенням портами тарифів на вантажоперевезення. "Джерелом значного прибутку було підвищення тарифів портами на вантажно-розвантажувальні роботи на 44%, збільшення портових зборів, а також зборів і плат з судновласників на 58%", - пояснюють у відомстві. Крім того, зростанню прибутковості портів сприяла девальвація гривні, адже практично всі взаєморозрахунки проводяться в іноземній валюті.

Самим прибутковим за підсумками роботи в січні-травні 2009 року став порт "Південний" - 283 млн. грн.

У порту свої успіхи пояснюють залученням нових вантажів, зокрема, руди і збільшення транзитного товаропотоку. При цьому в "Південному" значно впали обсяги перевалки вантажів хімічної промисловості. "Номенклатури вантажів, що переробляються на спеціалізованих причалах, замінити неможливо, тому так чи інакше падіння перевалки конкретних вантажів відіб'ється на загальнорічного показники вантажообігу", - говорить начальник порту "Южний" Юрій Крук.

За рахунок транзитних вантажів також поліпшили свої показники Миколаївський та Одеський морські порти.

Про те, що збільшення прибутку портів є наслідком підвищення тарифів, свідчить і той факт, що вантажообіг в портах падає. Так, за підсумками перших п'яти місяців 2009 року вантажопереробки в українських морських портах становила 44,1 млн. тонн проти 55,8 млн. тонн у січні-травні 2008 року.

"У нас обсяги перевалки впали на 50%. Втратили, в основному, продукцію гірничо-металургійного комплексу, яка становила до 60% всього обсягу грузоперевалки в 2008 році. Крім цього, впали обсяги перевалки хімічної продукції, зате більш ніж у 10 разів зросла перевалка зерна, в основному з Румунії ", - говорить перший заступник начальника порту" Рені "Анатолій Махов. Для того, щоб мінімізувати негативні наслідки кризи, порт "Рені" перейшов на 4-денний робочий тиждень.

Основні клієнти портів - компанії гірничо-металургійного комплексу - скорочення перевалки своїх вантажів пов'язують як з кризою, так і з непродуманої тарифної політикою держави. "Замість того, щоб допомогти галузі, нам піднімають транспортні тарифи. На сьогодні вартість послуг як" Укрзалізниці ", так і морських торгових портів значно зросла. Зокрема сильно збільшилися портові збори", - говорить глава прес-служби Маріупольського металургійного комбінату ім. Ілліча Сергій Магера. За його словами, саме у зв'язку з подорожчанням вартості транспортних послуг українські метали втрачають конкурентоспроможність у світі, в результаті чого їх експорт з початку року знизився на 26%.

Згодні з металургами і в портах. "Ми пропонуємо повернутися до колишньої практики наскрізних тарифів під конкретний вантажопотік, і це стосується в першу чергу транзитних вантажів. Приміром, обсяг транзиту руди через українські порти зовсім недавно складав 650-700 тис. тонн на місяць, на червень було заявлено 140 тис. тонн, і вся руда йшла через наш порт. Але буквально минулого тижня компанія-експортер зняла навіть ці обсяги. Причини? зросла ціна транспортування ", - констатував Крук.
Джерело:   Газета "ДЄЛО"
РЕКЛАМА

РЕКЛАМА

РЕКЛАМА


© 2008 ПП «Гарант Агро». Усі права захищено.
Портал Агробізнес не несе відповідальності за зміст інформації, яку розміщують користувачі ресурсу.
При повному або частковому копіюванні матеріалів сайта, посилання на Agrobiznes.com.ua обов`язкове