Зробити стартовою   Контакти   Карта сайта
Агробізнес - український агропортал
       

У Росії виробники жому втрачають ринки збуту

30 13:10:00.09.2009
У Росії виробники жому втрачають ринки збутуЖом від цукрового буряка виявився нікому не потрібним. Цукрові заводи скорочують випуск гранульованого жому - експортна ціна зараз нижче собівартості, а попит на внутрішньому ринку дуже малий.

Про рішення скоротити виробництво жому розповіли відразу два великих гравці цукрового ринку країни - Група компаній «Продімексу» і російський «дочка» французької Sucden - Група компаній «Сюкден». Ціна жому на світовому ринку зараз дуже низька, нижче собівартості виробництва, говорить фінансовий директор «Сюкден» Г. Тихомиров. Тут планують знизити випуск жому на 30%.

Жом - побічний продукт виробництва бурякового цукру - використовується як компонент комбікормів. Його висушують, формують з нього гранули і перевозять у вагонах-хоппер і автотранспортом. Основні споживачі російського жому - країни Північної Європи. Там на відміну від Росії жом - традиційна і дуже поширена кормова добавка. Продукт надходтить туди через порти Латвії і Литви - російські порти технологічно не в змозі забезпечити перевалку цього вантажу. За даними учасників ринку, значну частину від кінцевої ціни жому становлять витрати на транспортування, і сьогодні основними конкурентами Росії стали розташовані ближче до Північній і Центральній Європі (а отже, мають можливість заощадити на перевезенні) Білорусія та Польща.

Через низькі ціни на зерно, особливо фуражне, і гарний врожай цукрового буряка в Північній Європі експортні ціни на Балтиці знизилися, розповідає провідний експерт Інституту кон'юнктури аграрного ринку (ІКАР) Є. Іванов. Одночасно зросли і ціни на газ і електроенергію - сьогодні експортна ціна ледве сягає 80% від вартості одного тільки газу, що використовується при висушуванні жому на заводах Чорнозем'я. Всередині країни ціна на зерно така, що його використовувати вигідніше, ніж більш цінний для худоби, але і більш дорогий в цьому сезоні жом. У результаті для російського жому виявився закритим єдиний ринок збуту.

Залізниця (за нею перевозиться більше 50% експортного жому) поки що не встигла відчути на собі падіння виробництва. За даними аналітичного центру ЗАТ «Русагротранс», експортні перевезення продукту збільшилися за вісім місяців 2009 року до 60 тис. тонн з 33 тис. за той же період 2008 року.
Джерело:   agronews.ru
РЕКЛАМА

РЕКЛАМА

РЕКЛАМА


© 2008 ПП «Гарант Агро». Усі права захищено.
Портал Агробізнес не несе відповідальності за зміст інформації, яку розміщують користувачі ресурсу.
При повному або частковому копіюванні матеріалів сайта, посилання на Agrobiznes.com.ua обов`язкове