Зробити стартовою   Контакти   Карта сайта
Агробізнес - український агропортал
       

Парламент України надав пільги зі сплати імпортного мита виробникам біопалива

25 13:26:00.05.2009
Парламент України надав пільги зі сплати імпортного мита виробникам біопаливаПарламент надав виробникам біопалива десятирічні пільги зі сплати імпортного мита, акцизу та податку на прибуток. Це повинно дозволити вийти на ринок біопалива компаніям з щорічною потужністю не менше 5 тис. т. Втім, ринку збуту біопалива в Україні поки що немає - нафтопереробники не готові виробляти новий вид бензину.

Верховна рада прийняла закон # 1114 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо сприяння виробництву та використанню альтернативних видів палива". Документ з 1 січня 2010 року на десять років звільняє від сплати 25-відсоткового податку на прибуток від продажу біологічних видів палива, отриманих шляхом бродіння біомаси. До таких видів палива відносяться біоетанол, біобутанол, біодизель, біогаз і біоводород. Зекономлені кошти повинні направлятися на переоснащення матеріально-технічної бази виробників біопалива. На дев'ять років буде скасовано імпортне мито на обладнання та комплектуючі, призначені для виробництва палива, а підприємства зможуть скористатися прискореною амортизацією. Ліцензії на виробництво біопалива зможуть отримати підприємства потужністю від 5 тис. т на рік. Акцизний збір з біопалива буде стягуватися за нульовою ставкою.

Втім, до прийняття закону в другому читанні з його тексту був виключений пункт, що зобов'язує виробників моторного палива збільшити складову біопалива в моторних сумішах з 10% в 2009 році до 40% в 2012 році. "Закон ні до чого не зобов'язує нафтопереробників, а створює економічні стимули для виробників біопалива", - відзначає один з авторів законопроекту, член комітету Ради з питань ПЕК, ядерної політики і безпеки Сергій Пашинський (БЮТ).

За словами заступника голови держконцерну "Укрспирт" Віталія Сосницкого, спиртозаводи не бояться конкуренції з боку нових виробників біоетанолу: "У нас є вільні потужності, які потребують завантаженні: 12 заводів загальною потужністю 218 тис. т на рік можуть працювати за європейською технологією, ще 13 зможуть виробляти сировину для біоетанолу. Таким чином, собівартість нашого біоетанолу буде значно нижче, ніж у компаній, змушених вкласти кошти в купівлю дорогого обладнання та сировини ".

Учасники ринку не поспішають використовувати біокомпонент у виробництві палива. "На жаль, у нас немає технології по застосуванню біологічних видів палива. З ними складно працювати, оскільки біопаливо гігроскопічної та расслаівается при зберіганні. Необхідні істотні витрати на придбання та встановлення нового обладнання, що не може не позначитися на собівартості палива з біокомпонентом", -- говорить начальник сектора зі зв'язків із громадськістю "Укртатнафта" Сергій Біленькій. "Ми будемо працювати з біопаливом, якщо на нього буде споживчий попит", - зазначає начальник прес-служби "ЛУКОЙЛ-Україна" Валерій Рясік. "В Європі для збільшення попиту на біопаливо вводяться пільги для автомобілістів, наприклад безкоштовні паркування", - додав пан Сосницький.

Заступник директора НТЦ "Психея" Геннадій Рябцев нагадав, що ще президент Леонід Кучма підписував указ, що зобов'язує НПЗ додавати екологічні добавки в бензин. "Тоді це призвело до появи на ринку величезної кількості неякісного палива. Зараз ніхто не може гарантувати споживачеві якість українського біопалива. Цей закон багато в чому відображає інтереси спиртової галузі", - говорить він. "Вимоги до якості нафтопродуктів на зовнішньому і внутрішньому ринках будуть посилювати. І підприємства опиняться перед вибором: або зупинятися, або застосовувати нові підходи у виробництві палива", - вважає виконавчий директор Fuel Alternative Віталій Давій.
Джерело:   oilworld.ru
РЕКЛАМА

РЕКЛАМА

РЕКЛАМА


© 2008 ПП «Гарант Агро». Усі права захищено.
Портал Агробізнес не несе відповідальності за зміст інформації, яку розміщують користувачі ресурсу.
При повному або частковому копіюванні матеріалів сайта, посилання на Agrobiznes.com.ua обов`язкове